Sunday, December 04, 2005

Keyakinan

Harimau malaya berbangga dengan kejayaan meraih pingat emas hingga ke angka 61, satu pencapaian yang amat membanggakan.tapi aku sebagai manusia yang suka mengkritik akan menyoal kembali apakah kewajaran itu sepatutnya berada disitu.Jika dahulu berapa pingat yang dipertandingkan..sekarang berapa pula.Kemudian dapatkan nisbah itu kemudian barulah boleh di lihat dimana kewajaran itu. Tapi walaubagaimanapun iainya tetap sesuatu yang membanggakan bila boleh meraih sesuatu yang bermakna untuk diabadikan hingga ke anak cucu.
Sedikit kekesalan bila jaguh bina badan yang aku minati Sazali gagal mendapat pingat emas.Sukar untuk dinyatakan tetapi itulah hakikatnya, pertandingan berbentuk subjektif seperti itu sukar bila berdepan dengan persekitaran yang mengongsangkan faktor subjektif itu.
Keyakinan aku kepada N semakin mendalam, biarpun hadiahnya tidak berfungsi tetapi bukan itu yang aku inginkan darinya, tapi keikhlasan yang diberikan padaku untuk menyatakn betapa sayang dirinya padaku.Dan percayalah keyakinan ku untuk meletakkan dirimu disinggahsana hatiku sudah pasti.ya pasti benar benar pasti..

No comments: