Tuesday, November 29, 2005

Seram

Suram saja rasanya hari ini, langit kelabu diluar sana, ada mendung yang sedang berarak.Begitu juga didalam hati ini, ada kesuyian yang benar benar mengcengkamkan pada segenap pelusuk anggota. Aku makin pasrah, mencari pada yang aku inginkan, begitu terseksa dan hampa. Kerna kesuraman yang memancar akan membuatkan aku tidak lagi bisa berfikir seperti manusia biasa.

Aku: Kemana sahaja menghilangnya fikiran kau.
Aku 2 : Kemana lagi jika bukan kelayangan yang kau ciptakan.
Aku : kelayangan..apa yang kau cakapkan ini...tak paham aku..mana ada perkataan kelayangan..
barangkali itu hanyalah kata kata yang kau saja buat untuk buatkan dirimu kembali melayang..tidak berpijak dibumi yang kau huni sekarang.

Aku 2: Mana mungkin begitu..aku begitu pasti adanya perkataan seperti itu didalam kamus.Apa kalau kau tak percaya, buka saja kamus dewan dan cari..pasti kau akan tahu..
Aku: ahh...aku tahu..itu hanya untuk buatkan diri mu kelayangan......

masing masing terus melayang..

No comments: