Monday, February 20, 2006

Kesunyian dengan berteman

Kesihatan ibu dikampung semakin merunsingkan jiwaku, memanglah beberapa hari yang lepas aku ada bertanyakan khabar kesihatan ibuku dikampung. Biarpun jawapan yang aku perolehi dikatakan baik tapi aku masih lagi resah. Entahlah, makin banyak teka teki yang bermain dalam jiwaku. Aku merasa benar benar sunyi biarpun ada teman disekeliling...sunyi, benar benar sunyi..

Hari sabtu tadi, aku dan N* keluar menonton wayang di KLCC, tengok cerita seram dari Thailand “Ghost of Mae Nak”, sambungan dari cerita Nang Nak. Aku sempat terlelap di dalam panggung ketika menonton cerita itu. Tidak begitu seram kukira, aku keluar hanyalah untuk menemankan N*, Setelah begitu lama aku tidak keluar dengannya. Kini perasaanku terhadapnya kurasakan makin pudar, bagai tiada perasaan lagi. Entahlah mengapa ianya hadir padaku, aku tidak menyangka, permainan perasaan yang aku wujudkan dengannya telah digoyahkan dengan rentak cabang yang aku sendiri wujudkan..
Ternyata ianya membawa padah pada diriku..

Ya Allah berikanlah hambamu ini pertunjuk..jika benar dialah pasangan ku di dunia ini dan di akhirat kau permudahkanlah hubungan kami ini...Aminnn

No comments: