Sunday, May 23, 2010

Malim pt 1

MALANG SI MALIM

Hari demi hari aku dok mengadap kat depan tipon nie
hah, tapi aku masih lagi tak confiden. Dari belum posa
sampai dah posa aku tak dapat nak psycho kepaler otak
aku supaya angkat tipon dan tekan je nombornyer. Namer
je jantan tapi penakut nak mampos....ishhhh...Malim
Malim...kao pakai skirt suah. Nie Iagi beberaper hari
lagi dah nak masok Hari Raya... .kalau aku
Iambat-lambat tipon pakai nampak melepas lah aku kali
nie.

One week before Ramadan Waty ader kasi nombor
tipon...dia kater kalau senang tipon .tapi sampai
sekarang aku tak tipon.. .bukan pasal aku sibuk, tapi
pasal aku takut., takut dia tak layan aku. Aku kenal
dia kat bus Interchange, time tu aku nak gi beli New
Paper, aku kasi sepuluh dolar tapi itu apek
bising-bising dia cakap takder tukar. Kebetulan Waty
pun nak beli jugak, dia bayar kan aku punyer sekali.
Aku suruh din tunggu sementara aku gi tukar duit...
tapi dia cakap takyah 60sen je katernyer. Kiter
berbual-bual seketika... .lepas tu dia blah pasal bas
dia suah mai.. .tapi dia sempat kasi nombor tipon
dia..."kalau u free u call i lah" gitu ah kater dia.

Sejak ari tu aku asek teringatkan muker dia
je.......aku ninum kopi nampak muker dia dlm cawan,
aku tengok tv3 muker budak Normala tu jadi muker
dia... sampai nyonya kat bawah blok pun aku tengok dah
macam muker dia....padahal baru beberaper minit kiter
berbual, dia punyer impact suah macam gitu... .hmmmm..
cinta pandang pertamer ke nie? ( matkentalbo ah lu).
Heran, time aku berbual dgn dia aku tak raser
aper-aper...biler dah balik, biler dah teringat
semuler muker dia, aku jadi begini. .Perasaan aku
bergetar. .jiwa ku berkecamuk...fikiran ku tidak dapat
rneluperkannyer ..aku dilamun asmara. . . . .aku
,(suah sikit-sikit suah).

"Hoi Malim!..... mengelamun je...dah salin sarung
kusyen tu?" tiber-tiber je mak aku menjelma .

"Nie owang tengah salin ah nie" jawab aku

"Banyak kao punyer salin!....dari imsak sampai nak
buker kao melangok pegang kusyen tu"

Ishh kacao daun betul lah.....aku baru nak berkhayal
suah kener kerja plak..perut nie dah lapa tekak kering
lagi. Kat redio ader lagu ari raya....eh...
.gerek...dah dapat raser suasaner raya.

"9..7,.6..2..9..1..0..4... ahhhhh tipon je ah" kater
aku dlm ati sambil menekan punat..punat tipon lah.

"Hello . errr. .assalamualaikum. .boleh saya bercakap
dgn Waty?" aku bersuara biler tipon dijawab.

"Maklekomsalam...Waty sini...saper tu?" dia jawab.
.suara ceria. .macam baru lepas minum air.

"err...Waty......kenal tak?....nie Malim ah"

"Malim???...Ohhhhhhhhh, Malimmmmmmmm yg kat
interchange tu kan?" jawab Waty.

"Ahhhh....." balas aku

"Aik??.....tetiber je dengar suara..... .pekabar you?"
tanyer Waty.

"Balk alhamdulillah.... sajer tipon....i kemas wallet
abih ternampak u punyer nombor tipon... " jawab aku
sambil menunjukkan wallet kat tangan..(jantan penipu!)

"Kiter ingat orang tu dah luper kiter tadi..." balas
Waty

Huh.... ruper-rupernyer dia memang tunggu aku call
lah!

"Heheheh..,tak ahh..kiter tak luper. .heheheh" jawab
aka tersengeh macam monyet.

"You.. kat maner nie?" tanyer Waty

"Kat rumah....you?"

"I kat luar..nak gi Geylang kejap lagi.. .nak temankan
I?" jawab Waty

Alamak dia pelawer aku lah.. .eeeeee.... .aper aku nak
cakap?.. .takkan nak terus cakap nak sey,nampak sah
gelojoh.

"Oh..u nak gi Geylang?.....u gi sorang je?" balas aku

"Ak ahh..sorang je...i nak beli baju kurunglah....come
with me lah. .tu pun kalau u sudi" jawab Waty

"errrr…. hmmmmmm o k jumper kat maner?..pukol braper?"

"Paya Lebar MRT kol 6:15, depan control station.
,boleh?" jelas Waty

"Faham..ok no problem."

"Ok.. see you then.."

"Yah see you...6:15"

"bye"

Yahooooooo! aku ader date dgn Waty......heheheh..tak
sangka just one call dia dah ajak kluar. Jam didinding
menunjukkan pukol 5:00 ptg. Aku bergegas kebilek capai
tuala dan terus ke bilek mandi.

"Malim?.....kao nak ke maner kalang kabot nie?" tegur
mak aku

"Owang nak kluar kejap... oh ya.. . owang buker kat
luar tau" jawab aku

'Keluar lagi.. jshhhhhhhhh budak nie.... .tu kusyen tu
tak bertukar-tukar.. .dari tadi aku suruh tau"

"Alaaah mak.. .nanti balik owang tukar ah.. .ok lah,
owang nak mandi nie. .dah lambat"

"Nak gi maner?...... .Papa Joe's eh?" sambong mak aku
lagi

"Lerrr..mak nieee.. .taklah..owang nak jumper kawan
lah.. .nak gi Geylang"

"Kalau kao singgah Papa Joe's...kao suruh bapak kao
balik..kalau takder kao check kat China Jump"

"Tengok ahh nanti camner..oklah .owang nak mandi nie"

"Tunggu. .nanti dulu.. .tengah mesen baju nie..dah nak
abis" sambung mak aku.

"Lerr maaakkkkk..owang dah lambat nie....stop dululah
mesen tuu...kasi owang mandi dulu"

'Yelah yelah" balas mak aku sambil stopkan washing
machine.



Bersambung

No comments: