Tuesday, May 25, 2010

Malim pt6

Kami bergolek di atas lantai sampai terlanggar besen
kat bawah sink air. Besen tu jatuh terkener kepaler
aku...GEDEGANGG! !

"No Waty........we must…not...no!" aku melepaskan
pelukan.

"Lerrrr apsal Lim?" tanyer Waty.



Aku bangun dan menjauhkan diri dari Waty.

"This is not right...I like you... .tapiiiii......"
sambung aku sambil merenung ke arah Waty dgn renungan
yg macam bagus.

"I pun suker kan u jugak Lim, hati i muler terpaut kat
u sejak u stand up for your family you lelaki yg betul
bertanggunjawab" balas Waty sambil merapati diriku "I
mintak maaf diatas kelakuan i tadi...i takleh control,
i like u soooo much" sambungnyer lagi

Pengakuan Waty membuat jiwaku bergetar...
sesungguhnyer jiwa ini berlonjak-lonjak keriangan.Waty
terus merapatkan tubuhnyer ke tubuh aku, aku dapat
meraserkan kehangatannyer... .tah camner tah aku
meyandarkan kepaler ku di bahunyer.... aku terus
tenggelam di alam percintaan.

'"Allo kawan....wa sudah mao tulon.. .lu boleh angkat
lu punya kepala" suara nyonya tetiber kedengaran

Lerrr.. aku bermimpi rupernyer, aku masih lagi kat dlm
MRT and suah 3 stesen overshot. Orang-orang sekeliling
sumer memerhatikan aku, air liur yg kluar dari mulut
suah kering, .rambut aku kusut masai. Ishhhhhhh buat
suspense je..aku ingot tadi betul-betullah aku tengah
romen dgn si Waty... macam real beb

Selepas turun je dari MRT aku berjalan ke stesen
bas... kat depan ader anjing so aku detour jauh sikit.
Waty cakap rumah dia naik bas 132 lepas tu turun kat
bas stop yg ke 2046. Janji dgn Waty aku datang dlm
pukol 1 ptg, tapi sekarang suah kol 5.. .harap-harap
dia ader rumahlah. Tengah aku asek mengorek idong
sambil menunggu has, tetiber mater aku ternampak Waty
tengah berkepit dgn satu jantan across the street.
Aduuuhhhh!! remuknyer raser hati ini. Sudah sah tu
bukan kawan biasa, pasal dia punyer kepit iain macam
beb.. .macam orang kepit beg kat bawah ketiak. Aku nak
panggil tapi tak berdaya..... .lerrrrr.. .dia suah
ader mater air rupernyer..... selamer ini aku hanyer
bertepuk disebelah tangan lah. Waty menoleh ke arah
aku.... .dia nampak!

"Eh Limm!" Waty berteriak sambil menghampiri aku,
"Kater nak datang rumahh, I tunggu tungu tadi"
sambungnyer lagi dgn senyuman yg cukup punyer manis.

"Hieee Waty" sambut aku dgn nada yg buat-buat riang,"
oh sori lah....i tak sempat.. .nie nak kener pergi
numah nenek nak amek barang" aku bedek kan dia.

"Ohhhhh i seeeee..takperlah..lain kali sajerlah...oh
ya, kenalkan my boifriend, Haron"

Aku salam si Haron tu. Hensem sungguh budak tu,
patutlah Waty terpikat kat dia,,,kenerlah duorang...
satu hensem lagi satu jembu.... aku dgn Waty memang
tak sajak, muker aku nie maner lah hensem...owang
pandang takder dua kali punyer. Aper nak buat dah
bukan nasib aku.. selamer ini aku hanyer
terkejar-kejarkan bayangan. Selepas je Waty beredar
aku pun angkat kaki pulang ke rumah... .mood aku suah
spoil.

"Cepat kao balik Lim? Kater nak pergi rumah Waty?"
tanyer mak aku

Takder orang ah mak" jawab aku ringkas

'Takder orang??. .kao tak tipon dia dulu kee?"

"Tak" jawab aku

"Patutlerrrrr....dah,.. pergi makan tu... .kejot bapak
kao sekali..dari kelmarin belom bangun-bangun lagi tu"

"Nanti ler mak.. .Lim dah kenyang.. .nak baring jap"

Umur aku dah nak mencecah 28 tahun. .girlfriend pun
belom ader lagi. .korang bleh rekomenkan aku
saper-saper tak? Sudahlah korang pun takleh diharap.
Capai komik otromen aku dan baring kat atas katil.

"Haliiiiimmn!!" mak tetiber menjerit

Aku terpranjat sakan, Dengan pantas aku berlari
keluar. "Ya Allah Maaaaaaaaaakkkkk!"







BERSAMBUNG

No comments: