Monday, May 24, 2010

Malim pt3

"Err.. .Waty, I'm sorry gotta go and fix this" balas
aku sambil menunjukkan sluar aku dan segala isi
kandunganyer.

"Heheheh.. .pergilah..I tunggu u kat bus-stop" jawab
Waty sambil menjeling kat zip ,sluar yg pecah.

Aku terus bergegas ke toilet berdekatan.. .masuk to
one of the cubicles dan bukak sluar untuk neng examine
dgn lebih lanjut lagik tentang puncer kerosakan.
Seluar panjang aku disangkutkan di atas pintu toilet
tu sementara aku amek beberaper keping toilet paper
nak alas jamban.... .jadi aku bleh duduk. Lepas lap
aku capai seluar panjang aku.. .TAPI...alangkah
terperanjatnyer aku biler dapati seluar aku telah
tiada I Cepat-cepat aku bukak pintu cubicle tengok kat
luar maner hamlau suah kebas aku punyer seluar. Takder
orang, toilet kosong.

Darah aku tetiber jadi gemuruh.. .perasaan cuak
bercampur penik menerpa ke setiap ruang nadi saluran
urat darah ku. CAMNER NIEEE ! ! !

Apa yg harus aku lakukan???? Takkan nak kluar toilet
cam nie je? mampos nanti aku kener tangkap. Wallet aku
sumer kat dalam sluar.... .isshhhhh maner punyer setan
suah kebas nie???.. .kalau nak amek wallet aku amek
ajelah. .tapi seluar tinggalkanlah.. .nie tidak, dgn
sluar-sluar sekali dia kebas.. camner aku nak
kluar?... .Waty dah tunggu tu. Aku check sumer
cubicles kat dlm toilet tu samer ader sluar aku ader
tak..takder beb...aku check lagi kat dalam tong
sampah….. aahhhhhhhhhhh...tu dia….ader pun. Tak tahu
macam maner nak describe aku punyer lega. Aku amek dan
check.. .hmmm betul wallet aku kener kebas....cisss

bedebah...ic samer duit sumer kat dalam.

Lima belas minit aku try nak betulkan zip sluar aku..
.tapi tak berjaya...dia punyer rosak suah terok...dah
takleh buat aper-aper lagi. Aku sarung seluar dan
kluar dari toilet.. .baju tuck out untuk memblock
bahagian yg perlu diblok. On the way to the bus stop
aku terserempak ngan satu kedai stationery.. .aku
masuk dalam dan pinjam stapler. Aku pergi one corner
dan stapler sluar aku together.... dgn teliti aku
menapler satu persatu.. ktap!,,,ktap!…ktap!…KCUK!!!
…..ADUHHHHH!!!! Stapler jatuh ke lantai... .aku
mengerang kesakitan..... .aku mencabot stapler yg
tercacak dgn beraninyer(toksah tanyer tercacak kat
maner) Nyonya kedai yg pinjamkan stapler berlari kat
aku.

"Haiyaaa! I l l Apa pasat???.. .lu ok ?" tanyer nyonya
tu trying to figure out what the 'f happened.

"Tak... tak. .takda... apa-apa, timakaseh. .gua sudah
abis, lu boleh ambek balik, kamsiah hor" aku cuber
sedayer upayer utk menjawab sambil menahan kesakitan
yg tak terhingger.

Dalam kekecohan tu...Waty tiber-tiber
muncul....ALAMAK!

"Malim,,,,what happened?. .I nampak u terpekik lepas
tu tertunduk tadi.. .kenaper?" tanyer Waty

"Oh.....heheh....takder aper-aper.....ader cicak masok
sluar tadi...i terperanjat" jawab aku sambil menutup
bahagian yg tercedera dgn baju.

"Ohhhhhhhh...ingat kenaper tadi...u takut cicak eh.
.heheh"

"Ahh takot takot.....errr…actually...." aku terberenti
kejap.. sakit beb, " actually bukan takot, tapi
geliiiii..eeeeeeeeeeee"

Waty tersenyum...maternyer berkilauan macam mater
kucing. ader lesung pipit kat pipinyer.. .baru aku
perasan. Dia sedang membelek-belek ketupat plastic yg
di displaykan kat kedai tu..aku pun carik reason nak
gi toilet lagi aku cakap aku nak gi amek wallet aku yg
tertinggal kat toilet. Setibernyer di dalam toilet aku
do the necessary thing...setelah lega, aku kluar
semuler.

'Hmmmrn.. .nampaknyer orang lain dah kebas i punyer
wallet ah" aku cakap kat Waty

'"Aah????... . ehhhhhhhh. .then how?. . ader duit tak
kat dim wallet u tu?" tanyer Waty

dgn raut muker yg penuh concern.

"Ader jugak..lebih kurang dua ratus dollar..samer my
ic" jawab aku...actually ader duapuloh dollar je tu
pun satu dah koyak.

'"Lerrrrr...so how?..u nak make police report dulu
tak?" balas Waty.

"Takperlah its ok..nanti balik i pergi sendiri.....
jom ahhh kiter pergi cari tempat buker dulu...but....
errrrrr.... .heheheh..i takder duit"

"Takper, pakai duit i dulu....i understand.. .kesian i
tengok u, dah lah sluar koyak, lepas tu terstapler kat
anu..sekarang nie wallet plak ilang"

Huh? Stapler??... . aiseyman.. dia tahu lerr.



BERSAMBUNG

No comments: