Sunday, May 30, 2010

Malim pt12 (END)

Confirmed! Aku steady ngan Suzie. Aku raserkan hidup
ini begitu bahagia sekali, sebahagia Madonna yg baru
dapat anak luar nikah...sebahagia busing-burung yg
berterrbangan.. .sebahagia unggas-unggas yg
mengerumuni taik kering. .sebahagia kapalterbang
diswitch ke oto pailet. Suzi adalah seorang wanita yg
begitu istimewa...begitu Wonderful..begitu punyer
begitu.. .aka raser sungguh bertuah kerana dapat
mengisi hati nyer yg selamer ini kosong...hati yg
selamer ini mengharapkan tempat untuk berteduh, tempat
utk mengadu dsn tempat untuk mencurah kasih. Andainya
dapat sku petik bintang-bintang yg bertaburan...akan
aku hadiahkan sebagai tanda cinta kasih ku
padernyer...tapi aku takleh.. so forget the whole
thing lah..kalau boleh pun takkanlah aku nak gi petik
plak...nak kener penampar dgn malalkat ke per? Biler
aku bertemu dgn dia sajer, jiwa ini teraser tenang...
setenang air sungai yg dah keras jadi air batu. Aku
sungguh tenteram bila disamping dirinyer... dia nie
seakan-akan penawar yg bertapak di dlm hidup ku. Aper
taknyer...sejak muler mengenalinyer. ,semua perjalanan
hidup aku teratur. ,mak aku dah sihat dan sudahpun
klua spital dan aku dinaikkan pangkat. Nasib malang yg
selamer ini menimper diriku sudah hilang... sudah
tiada...inilah perjalanan dan tulisan hidupku yg
ditentukan oleh Tuhan yg Maha Esa.. .aku bersyukur.

"Lim......sob.. .sob...sob..... .to...tolong
..Lim...sob..sob..sob"

Suara Waty di tipon tadi masih terngiang-ngiang
di kepala hotak aku...Waty didlm kesusahan...dia
menangis sewaktu menelefon aku tadi. Aku bergegas ke
rumahnyer. .seribu macam pertanyaan menerpa di dlm
kepaler aku... .aper yg telah terjadi??? Fikiran aku
melayang jauh teringat saat-saat aku muler mengenali
Waty...she's the first girl in my heart...tapi
sayang.. .jodoh tidak menemukan kiter berdua.. .tak
lamer lagi Waty akan mendirikan umahtangger bersamer
Haron...kad undangan warner biru masih lagi berader
didlm beg aku…. aku rela... aku pasrah... aku doakan
yg dia akan berbahagia di samping Haron.

Waty menyuruh aku datang secepat mungkin...biler
aku tanyer kenaper dia takmu bagi tahu. Lima belas
minett aku tunggu teksi tapi tak datang-dating jugak..
.ishhh...betulah…owang suah mao cepat nie. Teksi
warner biru sampai.. .saat aku nak naiki teksi tu
datang seorang wanita tua bersamer cucunyer mendekati
aku.

"Encik.... .boleh tolong tak... .nenek saya nie
sakit... saya nak kener antar gi spital .boleh saya
naik teksi nie dulu?" rayu budak tu dgn nada yg cukup
punyer mendayu.

Aku tak sampai hati...aku berikan pada dia dan
neneknyer sementara aku tunggu teksi lain. Stengah jam
kemudian lagi satu teksi datang, aku naik dan terus
berdesut ke rumah Waty.

Bila sampai je di kolong blok Waty... aku
ternampak Haron kelam kabut berlari ke arah keretanyer
dan blah. Huh? Apsal nie?.. .tak sempat aku nak teriak
dia... dah ilang dah. Hati aku ak sedap..aku naik ke
rumah Waty….pintunyer terbuker luas....aku memanggil
namernyer, tapi tiada jawapan....aku masuk ke kamar
tidur.....dan...alangkah terperanjatnyer biler aku
nampak Waty terbujur kaku di atas lantai dgn sebilah
pisau terbenam di dadanyer... .darah pekat berlumuran
membasahi tikar getah hijau. Maternyer separuh
terbuker.

"Waty!! Ya Allah !! " Aku mendapatkan Waty yg saat itu
diambang maut.. .mulutnyer ternga-nga...air mater
berlinangan membasahi pipinyer.

"Mengucap Waty.... .mengucap!!......" air mater ku
mencurah curah keluar.

"…..Halimm……" sayup kedengaran namerku dipanggil Waty,
" aa...aa. aa..aku... .cinta.. .pa... .pa...da...
.mu.. .Lim." sambil menggenggam bahuku.

Aku sudah betul-betul tidak dapat control lagi...aku
menangis dan terus menangis. Tubuh Waty aku dakap
seerat-eratnyer... saat saat aku bersamer dia kini
terpancar di ruang materku, the first word that i said
to her, her smile, her reaction.. .everything about
her berligar-Iigar di ruang mater ku..seeing her face
is like reading a poem, indah susunannyer ikhlas
bunyiknyer, jiwaku seakan-akan dipukul badai taufan yg
menyerang tanpa henti. ....mendengar kata-kata
terakhir darinyer mernbuat batinku lebih menderita…
sesungguhnyer aku tidak tahu Waty...aku tidak tahu yg
selamer ini kao mencintai diriku.....mengaper begitu
kejam...mengaper aku begitu bodoh. .?? Sudah
terlewat...sudah terlarnbat... .aku pasrah...
sesungguhnyer Allah lebih menyayangi dirimu. Inna
Lillahi Wainnilllahi Roji'un



TAMAT
TAMAT
p.s: argkhhh!!!! ending dia nih mcm org dah malas ha ha ha...

1 comment:

Mazatul Azura Muhamad said...

ala... ngape ending dia poyo sangat... kesian Malim.. heheh